پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227915
چگونه بفهميم تلگرام يا اينستاگرام هک شده است؟
تاریخ انتشار : 1396/01/10 10:01:34
نمایش : 1842
در اين مقاله 5 نشانه را که نشان مي‌دهد اکانت شبکه اجتماعي شما هک شده است را بيان مي‌کنيم. در صورت مشاهده حتي يکي از اين موارد، حتما گزارش خود را با پليس فتا مطرح کنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اخيرا شبکه‌هاي اجتماعي يکي از نزديک‌ترين دوستان افراد جامعه محسوب مي‌شود به طوري که هر فرد خواه بزرگسال يا نوجوان يا حتي کودک، از يک يا چند شبکه اجتماعي استفاده مي‌کنند. در اين شبکه‌ها، خصوصي‌ترين اطلاعات افراد وجود دارد که اين اطلاعات شامل اطلاعات هويتي، عکس‌و فيلم شخصي، پيام‌هاي خصوصي، اطلاعات دوستان و‌... مي‌باشد. حال تصور کنيد در صورتي که اين اکانت‌ها هک شود چه اتفاقي مي‌افتد؟

در اين مقاله 5 نشانه را که نشان مي‌دهد اکانت شبکه اجتماعي شما هک شده است را بيان مي‌کنيم. در صورت مشاهده حتي يکي از اين موارد، حتما گزارش خود را با پليس فتا مطرح کنيد. اين نشانه‌ها به شرح زير است:

1. پست‌هايي را در ديوار شبکه اجتماعي خود مي‌بينيد که شما هيچ‌گاه آن را بارگذاري ننموده‌ايد:

بله عجيب است اما در صورتي که اکانت شما هک شده باشد، مطالب نامرتبط و ناخواسته بر روي ديوار شبکه اجتماعي شما، بدون اين‌که خودتان دخل و تصرفي در آن داشته باشيد، نمايان مي‌شود. اگر با چنين موردي روبرو شديد، حتما اين پست را delet کنيد و در سريع‌ترين زمان، پسورد اکانت خود را عوض کنيد.

2. شخصي از يک مکان جغرافيايي ديگر، به حساب کاربري شما وارد شده است:

اخيرا شبکه‌هاي اجتماعي اين قابليت را دارند که به شما بگويند که مکان جغرافيايي شما در آخرين ورود به حساب کاربريتان کجا بوده است. حال اگر مشاهده کرديد که اين مکان مثلا از کشور آلمان بوده است، بدانيد که حسابل شما هک شده است و سريعا پسورد را عوض کنيد.

3. اسپم‌هاي تبليغاتي به طور عجيبي به پيج شما هجوم مي‌آورند:

تا حالا در مورد like jacking شنيده‌ايد؟ like jacking مشتق شده از clickjacking است اما بيشتر در شبکه‌هاي اجتماعي مثل Instagram و facebook اتفاق مي‌افتد. روند کار به اين صورت است که شما را فريب مي‌دهند که يک صفحه‌اي که به نظر جذاب مي‌رسد، وارد شويد مثلا " 10 گاف بزرگ در تلويزيون" يا "‌عطسه خنده‌دار پاندا"‌. اين صفحه از دو لايه تشکيل شده است:لايه جلويي که شما يک پانداي با نمک و خنده‌دار را مي‌بينيد و لايه پشتي که يک دکمه like در فيسبوک شخصي ديگر کليک مي‌شود و در واقع شما صفحه مد نظر را like مي‌کنيد و تا زماني که صفحه شما موجود است، همواره اين صفحات تبليغاتي را مشاهده مي‌کنيد.

4. شما قادر نيستيد که به صفحه خود log in کنيد:

اگر مطمئن هستيد که پسورد را اشتباه وارد نمي‌کنيد، اما نمي‌توانيد وارد صفحه خود شويد، احتمالا يک هکر به اکانت شما دسترسي پيدا کرده است و پسورد شما را عوض کرده است.

5. در صفحه خود مشاهده مي‌کنيد که ناگهان تعداد زيادي از افراد را که نمي‌شناسيد، را follow کرده‌ايد:

اصولا هيچ شخصي، افرادي را که نمي‌شناسد و مراوده‌اي با آن‌ها ندارد را در صفحه شبکه‌هاي اجتماعي خود follow نمي‌کند. اگر مشاهده کرديد که اين افراد در ليست شما به طور ناگهاني اضافه شده‌اند، بدانيد که فقط اکانت شما هک شده است.

راهکار براي همه مشکلات فوق اين است که پسورد خود را به صورت دوره‌اي عوض کنيد و حتما از آنتي‌ويروس‌هاي به روز شده براي device خود استفاده کنيد.


 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html